CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

(>_-)

~sayang dia~

Blog Archive

~ Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh ~

. : :Ahlan Wasahlan Wa marhaban bikum : : .

Alhamdulillah syukur padamu illahi...kerana memberi ku ruang dan rasa cinta untuk mengilham ruang muhasabah, mentarbiah juga membina cita-cita dalam menuju anjakan paradigma dan membina sahsiah diri yang berpotensi dalam menjadi hamba Allah yang bertaqwa didunia dan akhirat~insyaallah~


Allah.....semoga ruang ini adalah jalan kami menuju keinsafan jua peringatan pada diri hamba dan sahabat tersayang di dunia akhirat...


Saturday, September 6, 2014

Subhanallah.. Hebatnya Farmasi Allah

 Subhanallah
Hebat nya kuasa Allah 
Setiap kejadian yang Allah ciptakan mempunyai keistimewaan tersendiri.



Lobak Merah

Hirisan lobak merah tidak ubah seperti mata manusia dimana terdapatnya anak mata, iris dan garisan memancar. Sains membuktikan bahawa lobak merah dapat meningkatkan aliran darah dan fungsi mata.

*****************


Tomato

 Tomato mempunyai 4 ruang dan berwarna merah. Ianya tidak ubah seperti jantung manusia. Tomato kaya dengan Lycopine dan makanan asli yang anat diperlukan oleh hati dan jantung. Tomato baik dalam membekalkan darah ke jantung.

************



Anggur

Anggur tergantung dalam gugusan yang berumpun-rumpun seperti hati. Setiap anggur umpama sel darah. Anggur merupakan makanan pembekal darah dan mencergaskan hati.

***********


Walnut

Sebiji walnut menyerupai bahagian otak. Sebelah kiri dan sebelah kanan serebrum atas atau otot besar. Kedutan atau penglipatan pada kekacang juga sama seperti terdapat pada otak. Walnut membantu membentuk lebih dari 3 dozen pancaran neuron untuk fungsi otak.

**********



Kacang Ginjal

Kacang Ginjal menyembuhkan dan membantu mengekalkan fungsi buah pinggang/ginjal dan kelihatan seperti buah pinggang/ ginjal manusia.

**********

Daun Saderi

Juga dipanggil Bok Choy, Rhubarb. Ianya kelihatan seperti tulang. Daun saderi membekalkan 23% Natrium yang di perlukan untuk menggantikan keperluan rangka tubuh. Tulang manusia terdiri dari 23% Natrium. Sekiranya tidak cukup natrium dalam diet maka tubuh akan mengambil natrium daripada tulang dan menyebabkan badan manusia lemah. Daun saderi secara tidak langsung  mengisi keperluan skeletal untuk tubuh.

*************


Buah Ara

Buah ara penuh dengan biji dan tergantung berpasangan ketika tumbuh. Buah ara meningkatkan  dan menambahkan pergerakan sperma lelaki dan meningkatkan bilangan sel sperma dan mengatasi masalah kemandulan di kalangan lelaki.

*************


Keledek

Ubi keledek kelihatan seperti pancreas. 
Buah ini membantu mengseimbangkan indeks glisemia pesakit diabetes.


****************

Bawang

Bawang menyerupai  sel-sel tubuh. Bawang dapat membantu membuang dan membersihkan bahan -bahan yang tidak diperlukan oleh seluruh sel  tubuh. Bawang juga membantu menghasilkan air mata yang mencuci lapisan epitelium mata.


**************

Buah Zaitun

Buah Zaitun membantu fungsi kesihatan dan fungsi ovari.

***********


 Anggur, buah Oren dan buah Sitrus 

Anggur buah Oren dan buat Sitrus kelihatan seperti kelenjar susu dan membantu kesihatan payudara serta pergerakan keluar masuk limfa dari payudara. 


0 ulasan:

WANITA ITU..

WANITA ITU..

ayuh khatam Quranul Kareem

ayuh khatam Quranul Kareem

~Allahu Akhbar~